پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3787
-
الف
+

صدای زی‌زی‌گولو از کجا آمده؟

آزاده پورمختار صداپیشه عروسک "زی‌زی‌گولو" از تجربه کار با عروسک‌ها گفت.

آزاده پورمختار صداپیشه عروسک "زی‌زی‌گولو" از تجربه کار با عروسک‌ها گفت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از قدس آنلاین، "آزاده پورمختار" یکی از عروسک‌گردان‌ها وگوینده‌های عروسکی است که اکثر ما با او بچگی‌مان را گذراندیم. صدای عروسکهای ماندگاری چون سرمایی مدرسه موشها،بستنی شهر بستنی ها .....و زی زی گولوی قصه های تا به تا. از او تقریبا سالهاست که بی خبریم دلمان برایش تنگ شده بود.سراغش رفتیم او الان بیشتر در دانشگاه مشغول تدریس تئاتر عروسکی است. گفتگوی کوتاه ما با او را شما بخوانید:

خانم پورمختار بد نیست در ابتدا بگویید ازکجا وچگونه عروسک گردانی را شروع کردید؟

من ازخیلی قبل با هرمز هدایت که بعدها با هم ازدواج کردیم انجام می دادم ولی به معنی خاص کار عروسک گردانی را با مرضیه برومند از سال 59 وبا مجموعه مدرسه موشها وصدای وعروسک گردانی عروسک سرمایی شروع کردم وادامه دادم تا به امروز.

عروسک چه جذابیتی دارد که هم مخاطب کودک را سحر می کند وهم مخاطب بزرگسال را؟ومخاطب در هر سنی تئاتر عروسکی را دوست دارد.

عروسک دنیای پر رمز وراز است.عروسکی که راه می رود،آب می خورد و....برای مخاطب دوست داستنی است پشت حرکت هر عروسکی اندیشه ای است که حس را از بازیگر به مخاطب القاءمی کند وهمین است که جذاب است.

مشاهده و دانلود سریال قصه‌ها تا به تا

از قصه های تا به تا وجان دادن به عروسک زی زی گولو بگویید؟

قصه های تا به تا درسال 75در گروه کودک شبکه دو سیما توسط مرضیه برومند ساخته شد.مثل هر کار دیگری صدا پیشگی مجموعه تا به تا به من پیشنهاد شد ومن همزمان با طراحی عروسک روی صدا ولحن وبیان عروسک کار می کردم تا بالاخره به نتیجه این چنینی افتاد وچون عروسک از دل کتاب بیرون می آمد باید کمی با بقیه عروسک فرق می داشت وکمی خاص تر بود ودیدین که شد.

زی زی گولو چقدر ساخته خلاقیت شما وابداع شما به عنوان صداپیشه این عروسک بود؟

شخصیت زی زی گولوهمه زایده فکر نویسنده بود ولی چیزهایی مثل صدای عروسک وحس آن همه مال من بود تا چند قسمت اول من بر مبنای نوشته نویسنده کار می کردم ولی به مرور نویسنده خودش را تقریبا با ما مچ کرد وبرخی اتفاقات افتاد.

از آن جایی که عروسک زی زی گولو یک عروسک معمولی نبود ارتباط برقرار کردن با آن کار سختی نبود؟

چرا شاید برای اولین بار برای مخاطب مشکل بود وحتی برای صدای عروسک،صدایی که روی عروسک بنشیند مشکل داشتیم ولی خب به مرور توانستم با او ارتباط برقرار کنم.
زی زی گولو یک ماه مهمان من در خانه ام بود ومن مرتب با او زندگی کردم تا توانستم صدایش را پیدا کنم وبه مرور توانستیم با او ارتباط برقرار کنیم.

صدای عروسک از کجا الهام گرفته شد؟

(می خندد)از صدای دخترم اووقتی بچه بود تقریبا همین طوری صحبت می کرد.من همه صدا هایی را که جای آنها صحبت کردم از آدمهای اطرافم الگو می گیرم.

الان عروسک زی زی گولو کجاست؟پیش شماست؟

نه  دست خانم برومند است.ولی کلا در هر کاری که انجام می دهیم ،عروسک ها مال تلویزیون است ودر آرشیو نگهداری می شود.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر